Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

6 Ocak 2012 Cuma

BENIM CORABIMDA NE VAR?

Bugun geleneksellesmis pagan bayrami Befana...



Cocuklar sabah heyecan icinde, evin kapisina bu yasli, biraz kaprisli, biraz ogretici, cokca cirkin cadinin biraktigi corabi acacaklar, gecen yilda iyi bir cocuk olabilmislerse envai cesit seker, yok olamamislarsa, genellikle seker olan komurler, anne-babalari toleranstan ve zevkten yoksun insanlarsa sogan-sarmisak bulacaklar...

Benim corabimda ne var...? Ben nasil bir cocuk oldum gecen yil?

Bana sorarsaniz, cok iyi bir cocuk oldum kendim disindaki dunyaya karsi... Cok ama cok calistim... Roma'nin en fakir ve kosmopolit bolgesindeki hastanemde, en zengin-en elit bolgesindeki universitenin polikliniklerinde, ozel ofisimde ayni inanc, heyecan ve ozenle calistim, universitede derslerimi verdim...



Ailemi ozellikle Federico'yu hic ihmal etmedim... "ah askim, aman askim, sen ne dersen tamam askim" diye davrandim, oyle icimden geldigi icin, bence o boylesini, simarmamayi basararak hak ettigi icin, psikologlarin dedigini hic kaale almadan...

Arkadaslarim icin var olmaya calistim, olabildigim kadar... Yanlarinda, yakinlarinda oldum, vefasizlik etmedim, degerlerini bilebildigim kadar bildim...

Blogda cok onemli bir sey gerceklestirdim ikinci kez... Yorumlari okuyun, hic kilo vermeyen 9-10 kilodan basliyor konusmaya ve bizim 300 kusur kisinin disinda daha bir o kadar "sakli" kayitli var... Cok ugrastim, cok emek verdim benimle beraber Seda ve Aslihan'da emek verdler verileri kaydetmek ve istatistik yapmak icin... 


Sirf bunlar icin bile bana cikolata daglari getirmesi gerekir Befana'nin, ama istemiyorum... Ben obesiteyle savasan bir doktorum, onun icin corabima bir tane Mon Chery kutusu koysun yeter...


 Hergun bir tane yerim,, brandy bogazimi hafifce yakarken, kiraz cikolatanin fazla tatlisini dengeler... Cok severim... O yeter...

Ben kendim kendime corap hazirlasam, hani karakterimdeki cadiliga guvenip ne koyardim icine... Bilmem ama  muhtemelen bir Fendi canta

ama icini komurle doldururdum hic acimadan... Oyle kara elmas filan diye degil...

Gecen sene o kadar iyi bir cocuk olurken, "kendim nerdeydim acaba ? " sorusuna verecek bir cevabim olmadigindan...

Iste onumuzdeki yil, Befana bana Fendi cantanin icinde bir kutu Mon Chery getirsin diye, bu yil kendimi hayatin tam ortasina koyuyorum...

Bugun doktorumla randevum var, yarin anlatacagim size... Yorumlariniza da cevap yazacagim...

Bu da bu yazinin sozu...

"Düşen bir çığda, hiçbir kar tanesi, kendisini olup bitenden sorumlu tutmaz." Oscar Wilde






Simdilik hoscakalin...

6 Ocak 2012' ROMA

20 yorum:

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Mehtapcığım,
Blog harika oluyor, parladı, ışıldadı!
Burcu'nun ellerine sağlık. :))

Bu pagan şenliğini duymamıştım daha önce, İtalya'ya özgü müdür?
Bayram ertesi bile olsa, eminim doktorun randevuda çantandaki kömürlerin büyük kısmını atacaktır.

avuclarimda zaman dedi ki...

Bugün benim doğum günüm,bana hediye konusuda bir parça daha cömert olmasını diliyorum ;)

Adsız dedi ki...

Herzaman yorum yapamasam da, sizi zevkle takip ediyorum.. Samimi yazilariniz icin gonulden tesekkurler.. Iyi dileklerim hep sizinle..Allah gonlunuze gore versin..(sitenin son hali iyi olmus,derleyenlerin ellerine saglik..Insallah daha da iyiye gider.... Bazen kayit olma vs den bahsediyorsunuz sitenin ana sayfasida boyle bir sey yok, bu kism yorumlardn mi ulasiyoruz,yorumlari her zaman okumuyorum..

Esma dedi ki...

Çok güzel oldu burası,zeten güzeldi..Çikolata dağlarını hak ettiniz fazlasıyla...kar tanelerinin de payı var tabiii ki...:-)
Sevgiler
Doktorunuz ne diycek merak ediyorum?
emeği geçen arkadaşlara çokkk teşekkürler
Esma

Adsız dedi ki...

her şey yepyeni olmuş
içim açıldı
bende kendimi yenilemeye
başlıyorum 4.bebekten 40
yaştan sonra artık bende
varım demenin zamanı
önce saçlarımla başlıyorum
sessiz ama daima takipteyim
istanbuldan sevgiler
canan

Esma dedi ki...

Günlük yenilcek zararsız çikolata gr mı ne kadar olmalı acaba ?Gecenin ilerleyen saatlerinde çikolata istiyorum kaç gr yemeliyim...
Teşekkürler
Esma

GZNTPSEDA dedi ki...

Hepimiz zaman zaman kendimizi es geçebiliyoruz hayatta Mehtap'cığım , bence önemli olan bunun farkına varabilmek,bu ruh halinden sıyrılıp biraz dışarıdan kendimize bakabilmek ve dediğin gibi hayatın merkezinden devam edebilmektedir.

Seneye bugün Fendi çantanın içinde neler olacağını şimdiden merak ederek bu yılın senin yılın olmasını diliyorum.

Sevgilerimle,
Seda

Not:Burcu'ya da yenilenmeye olan katkısından ve emeğinden dolayı teşekkür ediyorum.

Adsız dedi ki...

mehtap hanım
harika
olağanüstü bir insansınız
İSTANBULdan NİLGÜN

oyuncu dedi ki...

Sevgili Mahtap Hanım,
Hepimize bu kadar hoşgörülü ve toleranslı olabilrken kendinize neden bu haksızlık?

Çantanızın içindeki kömürleri, fazladan beş kilo yüzünden hak ettiyseniz eğer biz mahvolduk demektir.

Her şey gönlünüzce olsun...

Cigdem Cilek dedi ki...

Selam,
Böyle kisa araliklarla yazmaniza cok seviniyorum, yazilarinizin konusu ne olursa olsun her zaman keyifle okuyorum.Benim de 19 yasinda bir oglum var Ege. Bende zaman zaman herseyimi onu mutlu ve rahat ettirmeye endeksledigimi fark ediyorum ama sonra olsun diyorum,su an birlikteyken keyfini cikarayim diyorum.
Bu yil herseyin gönlünüzce ve sizin icin en iyi sekilde gecmesini diliyorum.
Sevgilerimle

derya dedi ki...

Merhaba,
Verdiğiniz listeler ve yayınladığınız başarı öyküleri ile hayatımda ilk kez yeme düzenimi değiştirmeyi denedim. Nereden başlıyor diye sorduğumda izleyenlerinizden yanıt gelmişti hemen, Seda Hanımdı sanırım, sağolsun bende hemen başladım. 8 kiloya yakın verdim. Sonrasında devam edemedim, o kadar çok yapılması gereken iş ve sorumluluk var ki kendim için uğraşmak zor geldi. Şimdi yeniden başladım, tesadüfen sizinle aynı zamanda, ama şimdi daha düzenli spor da yaparak. Her gün yeni bir yazı var mı diye bakıyordum. Yazınızı okuyunca çok şaşırdım önce. Bu kadar kontrollü, düzenli ve özenli bir insanda bazen kendini bırakabiliyormuş dedim. Kendi sıkıntılarınızı bu kadar açık yüreklilikle, kendinizi sorgulayarak açabildiğiniz için belki, belki de ortak sorunlar yaşanabildiğinden çok farklı hayatlarda daha bir yakın geldiniz.
Bu kadar yazmamın nedeni ise yaşamına dokunduğunuz insanlardan bir olduğumu söylemek. Herşey gönlünüzce olsun Mehtap Hanım.

Oyalı Çember dedi ki...

Yaşasın, yorum kısmına girebildim aylar sonra.Burcu Hanım'ın toparlaması işe yaramış. Ben de eşimin bilgisayara yüklediği birşeyler mi engel oluyor diye düşünmeye başlamıştım ve size facebook tan bir mesajla ulaşmaya çalışmıştım. Ama mesajım ulaştı mı bilmem. Yorum yazamasam da buradayım, sizi okuyorum ,selam ve sevgiler demek için. Kendimi, sık sık sizden başkalarına bahsederken veya birşey yaparken Mehtap hanım şöyle demişti diye düşünürken buluyorum. Yenilenme süreciniz için, tüm uğraşlarınız için kolay gelsin.

Sevgilerimle,

Oya

nnbaLo dedi ki...

bende kızımın çorabına az kömür, bol şeker koyardım...
ama benim çorabım neyle dolar acaba; okyanuslarda yüzmek için cesaret göstermeye başladığımdan yeni yeni sanırım şekerle dolu olurdu heralde :)hem teşvik lazım değil mi? :)

Eilfhüma dedi ki...

benim çorabımda da mutlaka en sevdiğim şeyler olmalı. evimi taşıdım, doktora çalışmalarıma hayatımdaki insanlar için ara vermek zorunda kaldım. oğlumu dünyanın en mutlu insanı olacak şekilde yetiştiriyorum galiba.. bir de kızıma hamileyim.. hiç bitmeyen (aslında biten ama bitmemesi gereken bir enerjiyle) ailemle mutluyum çok şükür.

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım ben de sessiz takipçilerdenim.85 kilo ile başladığım maceramı 65 kilo da tamamladım.Sonra biraz hayat girdi araya biraz koşuşturma taşınma yeni bir şehir yeni bir hayat. Ama 3 aşağı 5 yukarı aynı kilodayım. Hayatımdaki yeriniz tarifsiz.Eski fotoğraflarımı görenler inanamıyor eski dostlar nerdeyse tanıyamıyor Size çok şey borçluyum çok... İyi ki varsınız... Cemile

irem dedi ki...

size ulaşmak hikayemi anlatmak istiyorum. nasıl ulaşabilirim size?
irem

ESMA dedi ki...

Öncelikle blog harika olmuş Burcu arkadaşın eline sağlık, sürekli virüs tarzı bir şeyler de musallat oluyordu bugün onlar yok.
Çanta modeli harika, içi çikolatalarla dolu olarak seneye elinizde olur umarım :)
Sizi her gün yeni yazı var mı diye yokluyorum. Yeniden sizle mi başlayacağım yoksa önceki iki programdan bana uygun olanı mı seçeceğim bilmiyorum. Umarım yazacağınız yazıda bu konuya bir açıklık getirirsiniz. Sizin anlattığınız dr.unuz karşısındaki o durumu ben malesef hayatımı paylaşan bir erkek sayesinde yüzüme bir tokat gibi çarpan gerçekle fark ettim. Öfkelendim daha da çok yedim. Söz vermiştim programlar da elimdeydi ama bu farkındalığı bu şekilde yaşamak hiç hoşuma gitmedi :(
Bir gün ben de umarım sonu başarıyla biten hikayemi size anlatacak ve küçümseyen tüm o insanlara gülümseyerek bakabileceğim. Bana bu inancı verdiniz siz ama bazen motivasyon kayıplarında hemen yemeğe daha da çok saldırma huyumu bırakabilsem gün benim günüm olacak :)
Güzel sıcak hikayeleriniz, başka bir ülkeyi gelenekleriyle her şeyiyle bizimle, sizin gözünüzden tanıtmanız ne güzel..
Ama 5 6 kg için bunca hayıflanmanız 10- 15 kg vermeye çalışan kişileri umutsuzluğa sevketmiyor da değil hani ;)
sizi seviyoruz sevgiler ESMA

Hülya dedi ki...

Oscar Wilde'nin sözünü çok tuttum.
Sevgiler

carpediem dedi ki...

güzel söz.

Esma Ercengiz dedi ki...

Özlemişim yazılarınızı..
Hayata bakışınızı..
Sevgiyle kalın..


EsEr - Vakit Buldukça