Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

19 Haziran 2012 Salı

SUCCEDONO... SONO COSE CHE SUCCEDONO...

http://www.youtube.com/watch?v=YdsXqQNNrBk&feature=related


Bazen zaman yanimdan gecip gidiyor ve ben duruyorum… Oylece bakiyorum gecip giden gune… Yillar once, Ankara’da Kibris sokaktaki cati katinin mutfagina asili Snoopy posteri gulumsuyor ve soruyor tipki o yillardaki gibi, “bugunu yasamak o kadar gerekli miydi ?” diye…


O yillarda yasanilacagi umulan gunler o kadar sonsuz ve o kadar sinirsiz ki, bir eksik bir fazla farketmiyor… Begenmedigim gunleri yok sayiyorum, yasanmamis farz ediyorum oluyor bitiyor…

“Bugunu yasamak gerekli miydi ?” diye soruyor Snoopy… Gulumsuyorum, cevap vermiyorum…

Roma yaniyor, oyle boyle degil kavruluyor… Benim icimde cok hos bir ruzgar esiyor bugun… Ruhumu serinletiyor, artik iyice kisalmis saclarimi ne kadar alt ust edebilirse o kadar alt ust ediyor, boynumdan sirtima dogru iniyor…

Kibris sokaktaki cati katindan bir aralar gecen yolum, Bozkirlara savruluyor, oralardan dunyanin en guzel sehirlerinden birine dusuyor iste simdi bu son yillarda… Ben hic sormuyorum kendime, "bugunu yasamak gerekli miydi" diye…

Yasamdaki herseyin bir neden sonuc iliskisine dayandigini, gecmiste yarattigim nedenlerin, bugunu olusturdugunu, onun icin yarini dusunuyorsam bugunku nedenleri iyi secmem gerektigini biliyorum…

Federico’yu yaz okulundan almak uzere bekliyorum barda… Yaz okulu degil, bir klup aslinda… Cam agaclarinin altina saklanmis havuzu, cok bakimli tenis kortlari, her koseye gizlenmis salincaklari, hamaklari ile bir cennet…

Hastanedeki bir tartisma sirasinda masaya indirdigim, hem de oyle bir iki kere degil cok kere indirdigim sol elim agriyor… Kendime inanamiyorum… Hava bu kadar sicakken, benim icimin serin serin ferahligi bu yuzden olabilir mi bilmiyorum… Seda’ya ben Turkum, Inonu’lugum tuttu diye anlatiyorum yasanilanlari… "Oh, icim ferahladi" diyor, gunlerce yasanan boguk havadan sonra inmis bir sagnak gibi...

Bardaki muzik dolabindan bugunlerde cok dinledigim bir albumun en sevdigim sarkisini seciyorum… “Non vivo piu senza te”

Monitorden Biagio Antonacci’nin o guzel gozleri bana bakiyor… “Oluyor boyle seyler hayatta, boyle hosuma gidiyorsun” diyor…

Biliyorum, onun icin hic “bugunu yasamak gerekli miydi ?” diye sormuyorum kendime… Siz de sormayin... Bu yakisikli adamin son sarkisini dinleyin (yukaridaki linke tiklayin lutfen), boyle seyler oluyor iste deyin... (sono cose che succedono...)

Gulumsuyorum… Bu ne yakisikli bir adam boyle, bunlardan bir tane de bizim hastanede olsa, sol elimin agrisi hemen gecerdi diye dusunuyorum...

Ben hic degismeyecegim biliyorum…

19 Haziran 2012’Roma





22 yorum:

Selhan dedi ki...

Sevgili Mehtap,

Degismeyen seylerin de olmasi cok daha guzel bence... Sen hic degisme. Saclar da muhtesem olmus.

Sevgiyle kal,
Selhan

InceBelli dedi ki...

:)))))))

Adsız dedi ki...

günaydın mehtap hanımcığım sizin yazılarınız etrafa neşe saçtı nevar neyok diye bir bakayım dedim gerçi her gün enaz iki kere uğruyorum çocuklar müziği duyunca anne yinemi açtındiye söyleniyorlar siz arada bir iki satırda olsun yazyın lütfen enerji transferi gerçekleşiyor henüz hedefime ulaşamadım ama yola devam .. arada bir proteyin ağirlıklı diyete dönebilirmiyiz bilgisi olan cevapverirse çok mutlu olurum. sevgi ve saygılarımla Gülsümzümra

Esradan dedi ki...

sitenizi tesadüfen gördüm ,şöyle bir gezinti yapayım dedim ama ayrılırken epeyce buralarda kaldığımı gördüm,çokk keyifle gezdiğim ve okuduğum bir site oldu.emeğinize sağlık.sevgiler

Adsız dedi ki...

saçlarınız çok yakışmış mehtap hanım.. güne öyle kötü başlamıştımki, ofiste ilk kahvemi içerken yazınız sanki benim için yazılmış. gülümsedim ve düşündüm bu kadar uazakta hiç tanımadığın bir insan nasıl gelir kalbine dokunabilir. gününümün akışını değiştirdiniz sizin içinde güzel bir gün diliyorum mercan..

Esma dedi ki...

Yıllar geçerken insanda da bir sürü şey birikiyor her anlamda sevgili Mehtap tabiki...Gerektiki o sol el indi yoksa asla ineceğine inamıyorum ben ,yani mutlaka çok gerekmiştir ki.Ama dikkat edin , canınız acımasın,biz çok üzülürüz sonra,el kemiği ne durumda..
Bu müziği yapan hatanede olsa kesin ağrı geçirir insada gibi gözüküyor..
Yeni haber ve yeni görüntü almak çok mutlu etti beni .Yeni saç modeli ve sarı çok yakışmış.Federico ya da size de güzel ve sağlıklı günler diliyorum
Sevgiyle kalın

GZNTPSEDA dedi ki...

Erol Evgin'in şarkısını hatırlıyorum.

Herkes bir şeyler aldı götürdü benden
Kimi bugünlerimi
Kimi yarınlarımı
Kimi en güzel duygularımı

Sen başkalarına benzeme sakın
Hep böyle kal

ve hiç değişme , değişen sadece bu güzel fotoğraftaki gibi dış görünüşün olsun.

Sevgilerimle,
Seda

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

"Yaşanmamış farzetmek" iyi bir çözümmüş.
:)
Ben "unutuyorum" o da işe yarıyor.
:)

nnbaLo dedi ki...

"böyle hoşuma gidiyorsun" asıl sır burada galiba :)

Adsız dedi ki...

Bugunu yasamak da gerekiyor ama neden oldugunu yarin anlayabiliyoruz sadece, sevgiler

Demet

Zehra Özdemir Memiş dedi ki...

Yaşanmamış sayabilsek keşke herşeyi ama sızılar bazen geçmiyor, sol elin gibi ufak ufak ağrıtıyor kalbimizi...

HERGÜNBAHAR dedi ki...

selam,
siz duygularınızı ne kadar güzel aktarabiliyorsunuz, bayılıyorum şiirselliğinize..
Benim sevdiğim bir söz daha var, Rüzgar Gibi Geçti filmindeki Scarlett O'Hara nın bir sözü hoşuma gider "bunu yarın düşüneceğim" içinden çıkamadığım çok bunaldığımda sanırım bende unutmuyorum ama o anlık yok sayıyorum sıkıntımı. tabii sonra çözüm bulmak gerekiyor.
bu arada benim 4.haftam bitti, karbonhidratsız haftadayım, tam anlayamadım ama sanırım iyi gidiyor. geçen hafta sadece 200 gr vermişim ama adetim yüzünden sanırım ödemlerim var. haftaya belli olacak herşey...
başlangıç: 21 mayıs: 71,7 kg
17 haziran itibariyle 67,7 kg.
1 ayda 4 kg :))fena değil bence..
bu arada pek yürüyemiyorum ama 2-3 günde bir plates yapıyorum.

herkese sevgilerle,

beste dedi ki...

Sacin cok guzel olmus:)
Yasanmis ne yapalim, nefesle birlikte ufleyip bedenden, ruhtan cikartmak lazim daha fazla acitmasin...Gidip yakisikli italyani bir dinleyeyim ben:)

Adsız dedi ki...

ben sizi çok seviyorum o kadar tatlısınız ki sizin için bi yerlerde dua edeniniz olduğunu unutmayın. sizi sessizce takıp ediyorum ve programınızı uyguluyorum 6. haftayı tamamladım ve toplam 4.500gr kilo verdim Allahın izniyle ve sizin yardımınızla devam edeceğim. o kadar çok şey öğrendimki. Size çok teşekkür ederim. yaşanmamış farzetmeyi değil ama zamana bırakmayı deniyorum kendimce. sevgiyle kalın..

Adsız dedi ki...

Merhabalar,sizi bir 2 aydir takip etmeye calisiyorum ve samimi icten ve basarili buluyorum ...bu devirde az rastlanir bir fedakarlik,tokgozlulukle pekcok kimseye ulastiginizi former icten ice gururlandiriyor ulkem insani iste budur diyor gulumsuyorum.ilk kez yorum yaziyorum biryere oyuzden ne diyim tamda bilemedim once duygularimi yaziyim dedim.bir de yardim ve reh berliginizi istedigim bir konu var,kendime birturlu yakistiramama ragmen hala selamete erdiremedigim obezite sorunum
Rica ederim bana destek olun hic ic acici durumda degilim,7 aylik gunesim var tek mutlulugum o ,,bu gidise artik dur demek istiyorum,cok sevinirim ilgilenirseniz,nolur,ne derseniz yapmaya hazirim yeterki siz elimden tutun ..Istanbul dan sevgiler,saglicakla kalino ...animitto

kekik dedi ki...

Sevgili Mehtap,

Saçınız çok yakışmış! Ayrıca sayenizde İtalyanca'yı da sökmeye başladık:) Biagio hayranı olmamak elde değil:) Sevgilerimle..
Candan

BAL ANNE dedi ki...

Ne iyi geldi yazınız bı bilsenizzzz.......Ankara'dan sevgilerrrr

aysegul dedi ki...

An'ın tadını çıkar datlım.

Off yaa hepiniz çok ama çok şekersiniz işte :D

Sevgilerrr xoxo

Adsız dedi ki...

oleyyyyyyyyyy bir ayda dört kilo verdim sayenizde teşekürler...

BEGO dedi ki...

Merhaba;
Saçlarınız çok güzel olmuş, görünce ben de mi böyle kestirsem acaba diye düşünmeden edemedim. Şu günlerde geçmişle hesaplaşma dönemimdeyim olmasaydı, olsaydı, demeseydim, deseydi kafamdaki düşüncelerden kurtulamıyorum.
İyi geldiniz bana...
Güzellikle kalın
Bego

sabunbulutum dedi ki...

Merhaba , yazınız her zaman ki gibi çok iyi geldi bende 2-3 gün de bir " Acaba yeni bir şey yazdi mı diye " girip bakanlardanim . Yazın hep sık sık yazın.. Sevgiler,
Gelecegi düşünmeden sevmek istiyorum yalnız..❤

sabunbulutum dedi ki...

Merhaba, yazı yine nefis olmuş.. Siz hep yazın.. Kalbimize ruhumuza ıti gelen seyler yazın..
Yarınları hiç düşünmeden sevmek. Ve sevilmek istiyorum..❤